نکات مهم سفر به چین

برای بسیاری از ایرانیان خرید جزء جدانشدنی هر سفر خارجی است به ویژه در سفر به چین، بسیاری از افراد به دلیل تنوع و ارزانی اجناس، نمی‌توانند از مراجعه به بازارهای پرزرق و برق این کشور خودداری کنند. در این میان برخی نیز صرفا با هدف تجاری به چین سفر می‌کنند. در هر کدام از دو گروه که قرار دارید فرقی نمی‌کند؛ خرید در کشور آسمانی قواعد خاص خود را دارد که اگر مراقب آنها نباشید ممکن است ضرر کنید!

جنس تقلبی چین

اجناس تقلبی در چین

اجناس تقلبی در چین فراوانند به ویژه در مورد وسایل الکتریکی و الکترونیکی. محصول را در مغازه امتحان کنید و همان جنسی را تحویل بگیرید که امتحان کرده‌اید. حتی‌الامکان وسایل الکترونیک مانند موبایل، تبلت و لپ‌تاپ نخرید چرا که ممکن است این اجناس حتی یک ماه نیز برای شما کار نکنند.

انواع سنگ

از جمله محصولاتی که در چین مورد توجه ایرانیان قرار می‌گیرد، انواع سنگ است چرا که نمونه‌های ارائه شده بسیار زیبا و طبیعی به نظر می‌رسند اما احتمال تقلبی بودن آنها زیاد است. از فروشگاه‌هایی خرید کنید که راهنمای تور به شما معرفی می‌کند.

خرید از فروشگاه‌های معتبر چین

خرید از فروشگاه‌های معتبر در چین

پوشاک، ابریشم و چای سبز از جمله محصولات خوبی هستند که می‌توانید در این کشور خریداری کنید. البته در مورد این محصولات نیز باید مراقب تقلبی بودن آنها باشید. برای مثال چای سبز را باید از مزارع یا فروشگاه‌های معتبر خردیداری کنید. بعضی مسافران ترجیح می‌دهند چای را از بازارها با قیمت پایین‌تر بخرند ولی کیفیت این نوع چای‌ها بسیار پایین است.

تخفیف گرفتن در بازار چین

در فروشگاه‌‌های دولتی و برندها امکان تخفیف گرفتن وجود ندارد ولی در بازارها و مغازه‌های عادی بدون‌شک باید چانه بزنید. چانه زدن در فرهنگ چین، رسم بسیار رایجی است. فروشندگان به ویژه در برابر گردشگران قیمت کالاها را چندین برابر ارزش واقعی آنها اعلام می‌کنند. شما باید با چانه زدن بهای آن را پایین بیاورید. حتی ممکن است فروشنده قیمت جنس را ۵۰۰ یوان اعلام کند، در حالی که ارزش واقعی آن کمتر از ۷۰ یوان باشد.

تفاوت کیفیت محصولات

در چین محصولات مشابه با کیفیت‌های بسیار متفاوتی وجود دارند بنابراین نباید به هر ارزانی‌ای اعتماد کنید. ممکن است از یک کالا سه نمونه با رنگ و شکل کاملا مشابه اما با کیفیت‌های متفاوت وجود داشته باشد. حتی ممکن است این سه نمونه به یک قیمت ارائه شوند. برای اینکه فریب نخورید و کالای بی‌کیفیت خریداری نکنید، بهتر است از فروشگاه‌های دولتی و معتبر خرید کنید.

خرید عمده از چین

اگر سفر شما به چین تجاری است و قصد خرید عمده دارید، برای حمل و نقل اجناس خریداری شده خود به هر شرکت باربری‌ اعتماد نکنید. برخی از بازرگانان اجناس خود را به شرکت‌های صوری و تقلبی تحویل و آنها را از دست داده‌اند. به شرکت‌های معتبر مراجعه کنید.

در آخر اگر شما همراهان عزیز نامیرا گشت قصد سفر به کشور زیبای چین را دارید می‌توانید با همکاران ما در تماس باشید تا از برنامه تورهای ویژه چین باخبر شوید.

سفر به چین

فهرست مطالب

بحث و گفتگو

1 نظر در “نکات مهم سفر به چین

  1. شرکت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی
    آرزو

    بسیار عالی

    8 ماه قبل

افزودن نظر